Pozytywny wizerunek placówki edukacyjnej i dyrektora – jak profesjonalnie występować publicznie

Co z tego, że w szkole robi się dużo dobrego, jeśli dyrektor na zebraniach duka, czyta z kartki, mówi niewyraźnie, jego wygląd jest zaniedbany, nie umie wysławiać się przed kamerą i mikrofonem. A jeśli jeszcze nie radzi sobie w sytuacjach kryzysowych – jest przegrany!

Naucz się więc budowania pozytywnego wizerunku pod kierunkiem doświadczonego trenera.

W trakcie tych warsztatów trener przedstawi uczestnikom podstawowe zasady budowy wystąpień publicznych (zebrania, spotkania z rodzicami, spotkania z nauczycielami, akademie, konferencje, wydarzenia szkolne), nauczy jak przemawiać i budować wizerunek szkoły podczas ważnych wydarzeń, aby realizować założone cele. Trener pokaże jaki przekaz zmotywuje rozmówców do podjęcia konkretnych działań, zastosowanie jakich mechanizmów zwiększy siłę oddziaływania przekazywanych treści. Udział w warsztatach pozwoli dyrektorom szkół profesjonalnie reprezentować się podczas uroczystości, spotkań a nawet kontaktów z mediami.

Tematyka
  1. Profesjonalne wystąpienie publiczne – jak dobrze wypaść?
  • przygotowanie wystąpienia (publicznego/medialnego), czyli co i jak, kiedy i jak długo mówić?
  • ogólne zasady ubierania się, najczęstsze uchybienia w ubiorze, makijażu, kolorystyce
  • najczęstsze błędy w wizerunku osób występujących publicznie
  • autoprezentacja (aula, szkoła, spotkanie, otwarcie obiektu, festyn, konferencja)
  • wystąpienie przed publicznością na scenie
  1. Korespondencyjny, mailowy i internetowy savoire-vivre
  • jak formułować przekaz – dlaczego forma i poprawność językowa ma znaczenie
  • jak poprawnie komunikować się z podwładnymi, rodzicami, uczniami, osobami niezwiązanym ze szkołą
  • aktualne zdjęcia/www/media społecznościowe
  1. Media Relations – dlaczego warto i jak współpracować z mediami?
  • jak tworzyć pozytywny wizerunek szkoły czy przedszkola przy wykorzystaniu mediów?
  • co jest istotne w przygotowaniu wypowiedzi do mediów (prasa, radio, TV)?
  • jakie błędy popełniamy podczas współpracy z mediami?
  • wskazówki – jak przygotować się do kontaktu z dziennikarzem
  • jak przygotować informację dla prasy?
  • elementy prawa prasowego – czy warto się domagać autoryzacji i sprostowania?
  • o czym warto pamiętać przygotowując spotkania prasowe, briefing czy też profesjonalną konferencję prasową?
  1. Sytuacja kryzysowa – jak pomóc? – co i kiedy może nam zaszkodzić?
  • jak reagować w sytuacjach problematycznych i kryzysowych?
  • jak komunikować problemy mieszkańcom?
  • oświadczenie? Briefing? Konferencja? – Jak bronić się?
  • media społecznościowe… Szkodzą czy pomagają? Co zrobić, gdy otrzymujemy negatywne posty?
  • jak reagować na pomówienia w Internecie?
  1. Reagowanie na zastrzeżenia i zachowania asertywne
  • co zrobić, gdy ktoś „zawalił sprawę”
  • obrona na krytykę
  • reakcja na osobiste ataki ze strony petentów
  • odpowiedź na nierealne oczekiwania petenta
  • komunikacja niewerbalna – jako narzędzie wywierania wpływu: uśmiech; rola dłoni i ciała w przekazie informacji
Prowadzący

Joanna Kardasz- Dyc – ekspert w dziedzinie komunikacji i dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Aktualnie wykładowca akademicki na studiach dziennych, zaocznych  i podyplomowych. Przez kilka lat prezenter radiowy i telewizyjny. Przez wiele lat publicysta. W mediach od 1996 roku. Pracowała m.in. w Expressie Poznańskim, Gazecie Poznańskiej, Telewizji WTK oraz TVP w Poznaniu. Aktualnie także pracownik Polskiego Radia Poznań. Ukończyła  seminarium  producenckie  organizowane przez Akademię Telewizyjną TVP S.A. oraz Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi. Od 2006 roku samodzielnie opracowuje i prowadzi szkolenia z zakresu m.in.: komunikacji, obsługi klienta czy profesjonalnej reakcji na kryzys. Aktualnie Dyrektor Marketingu w Polskim Radiu w Poznaniu.

Organizacja szkolenia

Czas trwania: 10 h

Termin: zostanie podany wkrótce

Koszt: 1000zł

Baza noclegowa
  • Hotel Feniks

     

    Hotel Feniks***

    ul.Wrzesińska 18

    62-200 Gniezno

    Kontakt: recepcja 61 477 97 65

     

    Pokój 1-osobowy- 120 zł /w tym śniadanie/

    Pokój 2-osobowy- 190 zł /w tym śniadanie/

    Pokój 3-4- osobowy -95 zł /w tym śniadanie/

    www.hotel-feniks.pl

    Hotel oddalony od SDMO około 400 m

  • Internat Medyk

    62-200 Gniezno,
    ul. Mieszka I 27

    tel: 61 426 34 48
    www.medyk.gniezno.pl

    Pokoje 2, 2+2, osobowe, 45 zł/osoba.
    Internat mieści się niedaleko uczelni.

  • Dom Studencki UAM

    Dom Studencki UAM

    Kostrzewskiego 5-7
    62-200 Gniezno

    Kontakt : Pani Paulina Strzeszyńska tel.61 829 48 00

     

     

    Cena: ok. 50 zł  /możliwość wykupienia śniadania/

     

    Akademik oddalony od SDMO około 2,5 km

  • Inne noclegi

    Istnieje możliwość rezerwacji tańszych noclegów- kontakt z sekretariatem SDMO

    tel: 61-425-53-13

    www.sdmo.edu.pl

    LINKI: PROPOZYCJA

    https://pl-pl.facebook.com/hostelgniezno/

    http://www.noclegipodtopolami.pl/

    http://tanienoclegigniezno.pl/

     

x

Polub SDMO na Facebooku

i zdobywaj najświeższe informacje z Naszego fanpage.